A Google Shopping hirdetéseink a webáruházunk termékadatbázisából táplálkozik, ezért az első feladat ennek elérhetőségéhez való hozzáférés. Egyedi webáruház esetén a fejlesztő céggel kell felvenni a kapcsolatot, hogy megadják a termékadatbázis elérhetőségét. Majd az adatbázis testreszabása következik.
Shoprenteres webáruház esetén pedig először is a engedélyezni kell a webáruház admin felületén a feed-et. Majd megadni egy jelszót és elmenteni. Ezután a Google Shopping menüpontból ki kell másolni az URL címet, amiben már a jelszó is megtalálható a végén. Ezután következik a Google Shopping feed ellenőrzése. Az URL megnyitását követően a böngésző letölt egy .CSV kiterjesztésű fájlt, aminek a tartalmát majd adatbázis kezelő programokkal lehet megnyitni.
Ezután kell leellenőrizni, hogy pontosan melyik termékek kerültek is bele a feed-be, valamint azt is, hogy a termékek adatai megfelelően jelennek-e meg a fájlban. Ez nagyon meghatározó lépést fog jelenteni a Google Shopping-ban, ugyanis ezek az adatok fognak megjelenni a hirdetésekben is. Vannak meghatározott adatok, melyeknek kötelező jelleggel be kell kerülnie az adatbevitel során, ha szeretnénk, hogy a Google Shopping-ban megjelenjenek a termékeink.
Ezek az adatok, angolul az: id, a title, a terméknév, a description, a link, az image_link, az availability, a price, a sale_price, a brand, az mpn és a product type. Ezeknek érdemes utánanézni, hogy pontosan mit takar, annak, aki nem tud angolul. Bármelyik adat hiányában nem fog bekerülni a termék a Google Shopping-ba, ezáltal pedig a hirdetést sem lehet beállítani. Érdemes érdeklődni és segítséget kérni a marketingkalkulator.hu oldaláról, ahol már több, mint 14 éves tapasztalattal állnak az ügyfelek rendelkezésére!